Beneficiile integrarilor prin API ale diverselor aplicatii pentru client
In acest context politico-economic delicat, companiile romanesti si nu numai incep sa se confrunte cu o serie de provocari importante. Perioada pe care o traversam impune luarea unor masuri de economisire si eficientizare a proceselor.
Indiferent de industria din care face parte afacerea ta, dezvoltarea acesteia poate deveni una accelerata, radicala, daca focalizarea este pe activitati cu valoare adaugata mai mare si imbunatatiri strategice continue.
Daca si tu cauti:
- o solutie de crestere directa a productivitatii in cadrul firmei si o mai mare economisire de timp, oferind un salt exceptional in dezvoltare;
- un instrument practic, ecologic, pentru a extinde potentialul real al afacerii, diminuand sau chiar depasind barierele tehnologice, si avand o reactie prompta intr-o lume digitalizata;
- solutii de reducere a costurilor si o mai buna predictibilitate a acestora, prin buget disponibilizat catre alte activitati productive;
- gasirea de noi oportunitati si luarea deciziilor de business informate, in functie de viziunea si aspiratiile companiei,
integrarea API ofera afacerilor instrumentele si solutiile necesare pentru a crea beneficiile de mai sus si nu numai.
Prin integrarea multiplelor canale de date si un raspuns rapid al conexiunilor API in timp util, totul devine un ecosistem de sine statator ce aduce simplitate, capabilitatea de a oferi identificarea oportunitatilor, precum si reducerea eforturilor si resurselor implicate (timp, bani, personal).
Ce inseamna o integrare API si de ce joaca rol important in infrastructurile moderne
API, acronimul de la Application Program Interface, este ceea ce face ca pamantul sa se invarta, din punct de vedere tehnologic. Ne putem conecta intre noi la nivel de social media prin Twitter, Facebook si Instagram, pe diferite site-uri de e-commerce cum sunt Ebay, Amazon ori cele locale, precum si prin accesarea serviciilor online cum e Netflix sau abonamentul la sala.
Folosim API-urile cand vrem sa obtinem directii, cand comandam o pizza sau cand folosim aplicatii de tip SmartBill. Alte exemple sunt institutiile financiar-bancare, care trimit sau primesc date despre tranzactii, plati, carduri de credit si conturi. Mai sunt si agentiile de booking si turism, care colecteaza si transmit informatii despre zboruri si hoteluri de la terti, permitandu-le clientilor finali sa gaseasca cele mai bune oferte personalizate.
Exemplele pot continua si pot fi dintre cele mai diverse afaceri mici si medii, nisate, administratii locale sau regionale.
API reprezinta un set de protocoale, instrumente, coduri si reguli ce permit diferitelor sisteme de software independente sa conecteze si sa transfere date, sa lucreze impreuna pentru rezultate remarcabile.
Integrarea API reprezinta conexiunea specifica si directa ce are loc prin API, ca intermediar, intre doua sau mai multe programe, dispozitive, date sau servicii.
Cu alte cuvinte, este liantul dintre aplicatie si server, si raspunde atunci cand clientul final acceseaza aplicatia si selecteaza diferite optiuni, solicitand ceva anume. In acel moment aplicatia transmite datele catre un API ce interpreteaza informatia, prin convertirea datelor, si emite un raspuns pe care utilizatorul il poate intelege lesne.
Desi rolul lor este mult mai complex, trebuie sa retinem ca API-urile au cel putin doua functii majore: in primul rand, seteaza regulile de interactiune cu aplicatia web, si faciliteaza transferul de date dintre server si baza de date.
Ce este si cum functioneaza o platforma de integrare API
Dat fiind faptul ca exista o multitudine de sisteme, interne sau externe, ce opereaza in acelasi timp, este necesar sa se faca si un schimb de informatii rapid intre ele, schimb ce poate fi facut manual, insa procesul este extrem de anevoios si poate afecta atat flexibilitatea unei afaceri, cat si cresterea acesteia.
Pentru ca API-urile sa fie eficiente este necesar sa fie perfect functionale, practice si customizate pe nevoile individuale ale unei afaceri.
O companie isi poate crea singura solutii API personalizate (prin dezvoltarea unui script, testare, integrare, mentenanta), dar acestea implica durata de executie mare, expertiza, resurse umane si financiare, motiv pentru care contractarea serviciilor complete din partea unor terti este cea mai potrivita alegere.
In timp ce a crea de la zero un API necesita resursele mai sus amintite, platformele de integrare API pun la dispozitie instrumentele necesare pentru personalizare API imediata, fara a afecta performanta si calitatea, astfel incat experienta clientului final sa fie placuta si simplificata, chiar daca in spate complexitatea este extinsa.
Platforma nu este decat un nucleu centralizat pe toate elementele relevante managementului API, de la dezvoltare, testare si pana la integrare. Cu alte cuvinte, este creat un centru de comanda unde datele pot fi primite, validate, inregistrate si repartizate intre aplicatii. Aceste platforme pot fi gazduite de furnizorul API sau in cloud, si sunt necesare permisiuni sau licente specifice pentru a le utiliza.
Integrarea API – unealta de dezvoltare si avantaj competitiv
Dintre beneficiile multiple ale integrarilor API, amintim:
- SCALABILITATE, prin conectarea si interconectarea diverselor sisteme, fara a fi nevoie de dezvoltarea unor aplicatii noi, de la zero, care sa acopere cerintele, ceea ce permite companiilor focusul pe adaugarea de noi resurse, pe crestere si dezvoltare.
- VIZIBILITATE a tuturor sistemelor si proceselor, printr-o metoda unificata, standardizata de schimb de date intre aplicatii, ce ofera afacerii claritate asupra traficului, urmarirea, monitorizarea, analiza si inregistrarea datelor, astfel incat comunicarea si raportarea lor sa fie imbunatatite.
- SECURITATE, prin eliminarea anomaliilor, erorilor si vulnerabilitatilor umane ce pot intrerupe procese importante si evitarea compromiterii sau pierderilor de date vitale, mai ales in cazul bazelor de date voluminoase.
- FUNCTIONALITATE optima, fara implicare umana, prin automatizarea proceselor de business esentiale, ceea ce duce la atingerea unui alt nivel de maturitate a firmei
- INOVATIE, companiile pot folosi integrarea API si pentru a construi un nou produs ori serviciu, ce poate deveni punctul de interes central al afacerii, prin combinarea mai multor API-uri diferite (un astfel de exemplu fiind Uber).
- EFICIENTIZARE, prin transfer rapid, eficient si sigur al unor volume de date mari si sensibile. De mentionat faptul ca API-urile pot fi distribuite si accesate usor de catre diferite entitati, chiar si cu un singur URL.
Altfel spus, aceste integrari mentin datele sincronizate si actualizate, crescand productivitatea prin automatizarea proceselor, salvand timp, eliminand erorile si oferind o viziune de ansamblu, informatii precise si corecte ce pot fi folosite ulterior in identificarea oportunitatilor de business.
Sigur ca totul este securizat, atat pentru protejarea informatiilor, pentru a preveni eventuale atacuri sau abuzuri, dar si pentru cazurile in care datele sunt contra cost.
Exemple de integrari API pentru automatizari
Datorita integrarii API, mai multe aplicatii diferite pot comunica si pot face schimb de date intre ele, cu atentie sporita la compatibilitate si protocoale de securitate.
Interfata API permite integrarea unei platforme cu orice aplicatie online, indiferent de tipul de platforma pe care a fost construita cea din urma.
Unele instrumente de integrare API sunt customizabile, adaptabile, astfel ca aplicatiile sunt concepute de asa natura incat intampina si chiar depasesc cele mai exigente asteptari ale utilizatorilor.
Mai jos, gasiti cateva exemple de integrari API:
- Landing page cu formular, la care este integrata plata prin card si creare de documente si notificari relevante prin email, SMS sau direct din aplicatii, ce ajung ulterior atat la companie, cat si la client
- Integrare in calculatoare de tip website
- Integrare DocuSign in website WordPress
- Integrari cu Typeform – miniCRM – Mailchimp, prin preluare si calculare de date, afisajul unui landing page cu oferta, apoi trimiterea datelor in MiniCRM pentru reprezentantii de vanzari si inregistrarea acestora in campanii active, fiindu-le astfel foarte usor sa preia datele de la potentiali clienti (lead-uri) sub forma unui chestionar si sa le transforme in oferte personalizate
- Integrare cu website-uri de tip e-commerce a tranzactiilor si metodelor de plata (pentru ca procesarea platilor sa se desfasoare in cele mai bune conditii de securitate), a statusului comenzii si integrarea informatiilor despre client cu informatiile despre produs si disponibilitatea acestuia, respectiv interogarea inventarului.
- Integrare servicii de telefonie cu aplicatii de tip CRM / ERP si actualizarea automata a datelor, foarte utile agentilor de vanzari pentru ca au acces rapid si centralizat la informatiile despre client direct din baza de date proprie
- Integrare a unor aplicatii ce permit clientului final sa aiba o experienta placuta, fara a fi nevoit sa paraseasca pagina website-ului tau sau sa efectueze prea multe operatiuni cu grad de dificultate ridicat
- Integrare Google Maps in site-uri si aplicatii
- Conectarea aplicatiilor in Cloud prin integrarea API reprezinta standardul zilelor noastre, Amazon Web Services si Google Docs fiind doua dintre multele exemple.
Suntem parteneri strategici pentru afacerea ta
Impreuna evaluam necesitatile si obiectivele companiei, procesele si sistemele existente, cu scopul de a le automatiza si simplifica, obtinand o imbunatatire a rezultatelor finale si un nivel al calitatii crescut.
Integrarea Interfetelor de Programare a Aplicatiilor (API) faciliteaza companiilor abordarea unor solutii mai complexe (dar fara personal implicat in a scrie coduri complicate, timp alocat si activitati blocate), imbunatatirea flow-ului in cadrul companiei, eradicarea blocajelor, intreruperilor si erorilor in partajarea datelor, valorificarea resurselor la capacitate maxima, inclusiv construirea unor baze de date de la zero.
Colaborarea cu FreshTech induce o serie de beneficii evidente, care tin mai ales de experienta si expertiza specialistilor nostri, de seriozitatea si responsabilitatea manifestate, precum si de oferta accesibila, conceputa
pe nevoile fiecarei companii in parte.
Contacteaza-ne acum la numarul de telefon 0742 692 540 pentru evaluare si consultanta gratuite!
- Beneficiile ce le aduce o integrare API - 5 decembrie 2022
- Viteza de incarcare a website-ului: ce trebuie sa stii in 2022 - 22 noiembrie 2021